اتو یک واژه کاملاً روسی است که سال‌هاست به زبان فارسی آمده و نشان‌گر یک دستگاه برای صاف کردن ، آهار دادن چین و چروک لباس ، پارچه و … است. حال در این بخش از سری مطالب وبلاگ بازرگانی درفشی قصد داریم با راهنمای خرید اتو در خدمت شما کاربران گرامی باشیم تا بتوانید از این طریق یک اتو مناسب را به راحتی انتخاب کنید. خرید اتو مانند سایر لوازم خانگی ، دارای مشخصات مهمی است که هر یک از آنها می‌تواند در انتخاب شما دخیل باشد. بنابراین پیشنهاد می‌نماییم این مطلب را با دقت تا انتها مطالعه کرده تا بهترین انتخاب را در پایان داشته باشید.

1 . با این موضوع به سادگی برخورد کنید

تکنولوژی استفاده شده در اتوها از ابتدای زمان اختراع آن تا اکنون راه طولانی را طی کرده است ولی طراحی سنتی اتو هنوز تسلط خود را حفظ نموده است. مدل های جدید بسیار اقتصادی تر هستند و وظیفه خود را با سرعت انجام میدهند و به شما اجازه میدهند زمان اضافه خود را افزایش بدهید و آن را صرف امور مهم تر کنید.

2 . به دنبال اولویت های مهم باشید

اتوی شما باید قابلیت های زیر را داشته باشد :

کنترل دما برای انواع مختلف پارچه

تولید میزان مناسب بخار بدون پاچیدن آب جوش بر روی پارچه

حرکت آسان و روان اتو بر روی لباس های شما

اگر در بازار به دنبال اتو هستید باید چند نکته دیگر را هم مد نظر قرار دهید:

  • میزان بخار تولیدی اتو

کنترل نوع و میزان بخار، به شما این امکان را میدهد که در زمان اتو کشیدن به مقدار لازم از بخار آن استفاده کنید و این قابلیت را به شما میدهد تا با افزایش میزان بخار چروک ها را هر چه راحت تر از روی پارچه بردارید و برای پارچه های نازک و حساس تر میزان آن را کم کنید.

بخار در حالت عمودی اتو این امکان را به شما میدهد که پارچه های سنگین مانند پرده را در حالتی که آویزان هستند اتو کنید.

دکمه فشار لحظه ای بخار این قابلیت را به شما میدهد تا برای چروک های سخت ، قدرت بیشتری در اختیار داشته باشید.

  • ترموسات اتو

به دنبال اتویی باشید که کنترل دقیق و قابل اعتمادی بر روی میزان دمای اتو داشته باشد تا بوسیله آن بتوانید انواع مختلف پارچه را برای تمام اعضا خانواده اتو کنید، این درجه باید به آسانی قابل نظیم باشد.

  • وزن اتو

یک اتوی سبک باعث میشود تا حرکت اتو بر روی پارجه آسان تر شود ولی برای از بین بردن چروک ها باید به آن فشار دست بیشتری وارد کنید در حالی که اتو های سنگین تر به فشار دست کمتری نیاز دارند که در این صورت میتوانید به سراغ اتوهای پرس بروید.

  • کفه اتو

کفه نچسب اتو معمولا راحت تر از کفه های ضدزنگ اتو تمیز میشوند ولی باید مراقب باشید که آنها را مخدوش نکنید که این باعث میشود تا کارایی اتو در طول زمان کاهش یابد. کفه های ضد زنگ پولیش خورده آهنی راه حل بسیار خوبی میباشند ولی همچنان در برابر لکه و مخدوش شدن مقاوم نیستند.

  • عدم ریزش آب در هنگام استفاده از اتو

این مساله مهم باعث جلوگیری از ریختن آب به صورت قطره قطره از بین سوراخ های کفه اتو مخصوصا در دماهای پایین تر میباشد که منجر به لک شدن لباس میشود.

  • مخزن شفاف آب

این مساله باعث میشود که میزان آب داخل مخزن را به اندازه کافی پر کنید و زمانی که آب آن در حال اتمام است آن را دوباره پر کنید.

  • سیستم تمیز کردن اتوماتیک

این ویژگی به شما این قبلیت را میدهد که لوله های داخل اتو به صورت اتوماتیک تمیز شود و سوراخ های زیر اتو دچار گرفتگی نشود.

  • امکان جمع کردن سیم

به دنبال اتویی باشید که در طراحی آن محل جمع آوری سیم بعد از استفاده از اتو قرار داده شده باشد.

  • خاموش شدن خودکار

 این ویژگی به شما این قابلیت را میدهد که اتوی داغ شما بعد از مصرف و پس از گذراندن زمانی مشخص به صورت خودکار خاوش شود. اکثر مدل ها قبل از خاموش شدن، سینگنال هایی را به شما میدهند تا به شما اطلاع دهند که اتو خاموش شده است.

  • چراغ نشانگر روشن بودن دستگاه

این ویژگی به شما این امکان را میدهد که بدانید دستگاه روشن شده است، پس باید مراقب داغ بودن صفحه اتو باشید.